Inlägg

Visar inlägg med etiketten feghet
" Krig  är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka.” Krig är bra eftersom krigsindustrin skapar jobb och utvecklar den tekniska utvecklingen. Men mest för att krig reducerar befolkningsöverskottet. Vi får inte bli för många på vår lilla planet. Dessutom skapar krig hjältar som vi kan beundra för deras mod. ”Kung Karl, den unge hjälte, Han stod i rök och damm. Han drog sitt svärd från bälte Och bröt i striden fram. ” Man måste kriga för att försvara sig, sin familj och fosterlandet. Annars är man feg. Fred är mindre bra. Folk blir bortklemade i fred. Titta på Sverige som haft fred i två hundra år, Alla blir kränkta av allt. Alla gnäller om det mesta. Fred är löjligt. Tänk dig en fotbollsmatch där spelarna sätter sig ner och förhandlar om bollen. Eller boxare som vägrar slåss utan i stället börjar byta frimärken med varandra. Fredsivrarna flyr i stället för att försvara demokratin. Fredsvännerna förråder landet hellre än att försvara det. Kan man gå med i en kr...