Inlägg

Visar inlägg med etiketten destabilisering

Moderat autism

”När Magdalena Andersson påstår att en svensk anslutningsprocess till Nato skulle vara destabiliserande är det Putins påståenden om vad som destabiliserar hon speglar. Vi destabiliserar inte för att vi bygger starkast möjliga försvar av vårt land, tillsammans med andra länder som står under Putins hot. Det är enbart den som hotar andra och som går i krig för att genomdriva sin vilja som destabiliserar”. Det skrev moderaten Gunnar Hökmark på GP Debatt den  10 mars 2022 . Om du blir anfallen av en beväpnad galning så måste du vidta olika åtgärder. Du kan slå tillbaka, du kan försöka fly, du kan ropa på hjälp eller vad som helst. Vad du än gör så är det ju galningen som bestämmer vad du måste göra. Om du står vid sidan om, och ser händelsen utifrån, bör du också agera. Vad du än gör så påverkar du situationen. Men det är galningens handlingar som avgör vad du ska göra. I alla sociala sammanhang måste du läsa av omgivningens möjliga reaktioner och handla utifrån hur du tolkar d...